Support: Dagligt 9.00 - 15.00   +45 8681 7841   Udenfor arbejdstid: +45 8213 7841          Driftsstatus

Servicevindue

Et servicevindue er et fastlagt tidspunkt, hvor vi som leverandør har mulighed for at udføre opgaver i nettet. Disse opgaver kan medføre ustabilitet og/eller brud på forbindelser til kunder.

servicevindue

Det ugentlige servicevindue bruges til omfattende opgaver indenfor opgradering af software, installation af nyt udstyr eller omlægning af driften eller fiberforbindelser. Det er nødvendigt at foretage disse opgaver for at sikre en høj driftsstabilitet, idriftsætte nye tjenester og sikre mod angreb på vores net.
Servicevinduet benyttes også til mindre opdateringer som sikkerhedsopdateringer og patches til operativsystemerne.

Hvornår har vi servicevindue?

Solutio har servicevindue hver uge.

Natten mellem onsdag og torsdag fra kl. 00.00 til 06.00.

Udover arbejde i servicevinduet vil vi foretage præventivt vedligehold i de tilfælde, hvor der er behov for det. Det kan være i tilfælde af angreb på vores systemer, lukning af kritiske sikkerhedshuller og driftsproblemer, der umuliggør en fornuftig anvendelse af vores systemer.
Præventivt vedligehold gennemføres kun ved uforudsete situationer, eksempelvis genstart af routere/switche eller arbejde, som kun berører et mindre antal kunder.

Varsling af servicevindue

Alle større, omfattende opgaver i vores servicevindue vil så vidt muligt blive varslet senest fem hverdage før, arbejdet udføres.
Mindre opgaver som genstart af servere og services efter opdateringer i servicevinduet samt præventivt vedligehold vil ikke blive varslet.

Vi opdaterer dig på mail, om nye kurser, nyt hos os eller ude i den store verden