Support: Dagligt 9.00 - 15.00   +45 8681 7841   Udenfor arbejdstid: +45 8213 7841          Driftsstatus

Driftsinfo

Her kan du holde dig opdateret om den aktuelle driftstatus på Solutios internetbaserede services.

Du kan tilmelde dig vores mailservice, hvor vi løbende vil informere om evt. driftsforstyrrelser. Du kan også vælge at følge os på Twitter, så du altid er opdateret med seneste nyt om Solutio.

I tilfælde af omfattende driftsproblemer vil der efterfølgende blive udsendt en redegørelse, redegørelsen bliver sendt ud til alle der er tilmeldt vores driftsinfo-mailliste.

Er du ikke tilmeldt vores driftsinfo, så kan du gøre det her.

Der er ingen kendte driftsproblemer i øjeblikket.


Udfald på VPN-adgang

29.02.2016: 14.15 -> 16.22

UPDATE: Det defekte interface er taget ud af drift og alle net, og routes, er lagt om – systemerne er tilbage i normal drift.

—————–

Der kan i øjeblikket opleves problemer med at tilgå vores servere via VPN, problemet er identificeret og vi arbejder på at udbedre det.

Vi holder denne side opdateret når der er nye informationer

Udfald på services

10.02.2016: 14.05 -> 14.46

UPDATE 14:29 – problemet identificeret og afhjulpet, services på vej tilbage online igen.

—————

Vi oplever i øjeblikket udfald på nogle af vores services og adgange – vi arbejder på at identificere og løse problemet.

Vi holder denne side opdateret når der er nye informationer

Planlagt service på webhoteller

21-01-2016: 00.01 -> 21-01-2016: 03.28

UPDATE:
Service afsluttet 03.28, alle servere tilbage i fuld drift.

—————

Vi udfører planlagt service og nødvendige opdateringer på vore webhoteller i servicevinduet natten mellem 20.01.2016 og 21.01.2016.

Arbejdet vil medføre udfald og manglende tilgængelighed i kortere perioder.

Udfald på netværket

12-10-2015: 16.04 -> 13-10-2015: 14.38

UPDATE:
Natten til den 13. oktober har vi flyttet alle netværk, undtagen MPLS-net, væk fra det fejlbehæftede switch-cluster.Dermed forventer vi nu igen stabil drift for alle kunder.
Vi holder ekstra øje med netværket hele dagen og især de kunder der benytter en MPLS-adgang til datacenteret.

14.28
Driften er stabil på de nye switche, incl. MPLS-forbindelserne. De kunder der benytter MPLS vil blive kontaktet med henblik på at planlægge og koordinere omlægningen.
Vi overgår til normal drift igen.

——————————–

Vi har fortsat udfordringer med et af vore redundante switch-setups. Det medfører ustabilitet og kortvarige udfald af netværk og dermed adgang til systemerne.

Problemerne rammer primært fjernskriveborde.

Nedsat tilgængelighed

12-10-2015: 08.52 -> 10.24

UPDATE: Systemerne er nu stabile igen – fejlen ligger i en af vore switche og er ikke udbedret endnu, men er afhjulpet ved at slå nogle funktioner fra.
Vi udbedre fejlen uden for alm. arbejdstid – der bliver sendt varsel ud via vores mailliste til driftsmeddelelser.

———————————————

Vi har periodiske, kortvarige, udfald på adgangen til nogle services – vi arbejder på at lokalisere fejlen.

Vi opdatere denne side løbende når vi har nyt.

Udfald på enkelte servere og services

05-10-2015: 09.52 -> 10.22

Update:
Fejlen er nu rettet, og alle servere og services er online igen.
På nær enkelte webservices var alle services tilgængelige, og online, igen kl. 10.19
Det berørte cluster er ved at blive udfaset, denne udfasning er nu fremskyndet så den forventes afsluttet inden udgangen af oktober 2015

– – – – – – – – – –

Vi oplever problemer med en enkelt disk i ét af vores cluster-noder.

Dette bevirker desværre at enkelte servere, og services, er utilgængelige.

Vi arbejder på sagen, og vender tilbage hurtigst muligt med en opdatering.

Problemer med afsendelse af mail

16-09-2015: 07.37 - 08.20

UPDATE:
Problemet er  løst og mailafsendelse for alle domæner fungerer nu igen.

—————————

Vi oplever i øjeblikket problemer med levering af mails ud fra vores netværk – enkelte mails/domæner bliver ikke relayet korrekt og melder fejl tilbage til afsenderen.

Vi er igang med at undersøge problemet

Problemer med afsendelse af mail

30.07.2015 - 08.10 -> 17.06

UPDATE:
Problemet er nu helt løst og vi har fuld redundans på servicen igen.

UPDATE 10.05
Problemet er identificeret og mails kommer nu igennem.
Dog er webinterfacet på vores antispam-løsning ikke tilgængeligt i øjeblikket, ligesom der kan forekomme et par minutters forsinkelse på maillevering indtil problemet bliver helt afhjulpet.

—————-

Vi oplever i øjeblikket problemer med levering af mails ud fra vores netværk – enkelte mails/domæner bliver ikke relayet korrekt og melder fejl tilbage til afsenderen.

Vi er igang med at undersøge problemet

Vi udfører præventivt vedligehold

25.06.2015: 20.00 -> 01.07

UPDATE: Arbejdet er afsluttet og alle services har været tilgængelige under hele forløbet.

——————

Vi udfører uvarslet, præventivt vedligehold og tilhørende opdateringer og udskiftning af hardware torsdag den 25. juni startende kl. 20.00

Det kan medføre utilgængelige services i kortere perioder under processen.

Udfald på enkelte servere

17-06-2015: 18.34 -> 20.54

Update:
Fejlen er nu rettet, og alle servere og services er online igen.

– – – – – – – – – –

Vi oplever problemer med en enkelt disk i ét af vores clustere.

Dette bevirker desværre at enkelte servere, og services, er utilgængelige.

Vi arbejder på sagen, og vender tilbage hurtigst muligt med en opdatering.

Vi opdaterer dig på mail, om nye kurser, nyt hos os eller ude i den store verden